امروز : جمعه, ۰۳. آذر ۱۳۹۶
VTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM Slideshow

PDF چاپ نامه الکترونیک

" تاثير منفي توقف ورزش در آمادگي جسمي "

تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۰۸
نوشته شده توسط : حیدری   

موارد زير اشاره و پيشنهادهايي درباره ورزش است که ارائه میگردد.

1- وضعيت: ماه پرکاري داشته ايد و در برنامه ورزشي تان ۴ روز در هفته توقف ايجاد شده است.

تاثير روي بدن: ترکيبي از ورزش هاي مقاومتي و هوازي براي کاهش وزن يا کنترل وزن، عضله سازي و حفظ سلامت مفيد است. يک ماه پس از متوقف کردن ورزش، متوجه نرم شدن برخي از قسمت هاي بدن خواهيد شد. مانند قبل نيروي کافي براي برداشتن کيسه هاي خريد نداريد و پس از بالا رفتن از پله ها به نفس نفس مي افتيد. موقع شروع مجدد برنامه ورزشي، عجله نکنيد، با ورزش هاي مقاومتي که به آن عادت داريد شروع کنيد و به مرور زمان بر حسب توان، ورزش را اضافه کنيد. با اتخاذ اين روش، در نصف زمان از آن مدتي که ورزش نمي کرديد به حالت اوليه برمي گرديد.

 

۲ - وضعيت: مي دويديد و سخت تمرين مي کرديد، سپس چند هفته به خود استراحت داديد:

تاثير روي بدن: چنين استراحتي براي فردي که از سلامت جسمي و قلبي عروقي برخوردار است، مشکل جدي ايجاد نمي کند. طولي نمي کشد که به آن حالت قبلي برمي گرديد. متخصصان توصيه مي کنند در ابتدا ورزش هاي شديد و ورزش هايي را که ضربان قلب را بالا مي برد کاهش دهيد و در کنار ورزش هاي هوازي به ورزش هاي مقاومتي نيز بپردازيد.

 

۳ - وضعيت: به طور شديد تمرين وزنه برداري مي کرديد اما طي چند ماه گذشته مي توانيد تنها چند روز در هفته روي تردميل کار کنيد:

تاثير روي بدن: ورزش هاي هوازي را به خوبي انجام مي دهيد اما از لحاظ قدرت و عضله، کمي افت کرده ايد. با توقف تمرين وزنه برداري، احتمالا توده عضله زيادي از دست داده ايد و چربي آورده ايد حتي اگر در وزن تغييري ايجاد نشده باشد. جالب است بدانيد، دوندگان با سابقه استقامتي مانند افراد ديگر از جمله آن هايي که ورزش نمي کنند عضله از دست مي دهند. کافي است روزي ۷۵ دقيقه ورزش کنيد تا بدن قدرت بگيرد.

 

۴ - وضعيت: چند ماهي است که به جاي ورزش مقاومتي به يوگا روي آورده ايد:

تاثير روي بدن: جايگزين کردن يک ورزش با ورزش ديگر چندان بد نيست اما بدانيد با اين تغيير در صورتي که مجدد به ورزش قبلي برگرديد نمي توانيد مانند قبل آن را انجام دهيد. لازم نيست که از يکي از ورزش ها دست برداريد بلکه سعي کنيد هر ۲ نوع ورزش را در برنامه خود داشته باشيد.

 

۵ - وضعيت: دچار آسيب ديدگي شده ايد يا نتوانسته ايد به مدت ۶ ماه ورزش کنيد.

تاثير روي بدن: بدون شک عضله از دست داده ايد و چربي آورده ايد. به ويژه که علاوه بر انجام ندادن ورزش، قادر به انجام فعاليت هاي روزمره نيز نبوده ايد. به محض بهبود پيدا کردن به آرامي به ورزش خود برگرديد و سعي کنيد با نصف يا کمتر از نصف وزنه اي که بلند مي کرديد، تمرين کنيد. ورزش هاي مقاومتي را که با مشکل انجام نمي شود در برنامه روزانه داشته باشيد.اگر هم احساس مي کنيد در انجام دادن ورزش کم مي آوريد، مصرف پروتئين را افزايش دهيد تا در زمان استراحت عضله از دست ندهيد.

 

نظرسنجی

شما از جوملا چه استفاده ای می کنید؟
 

آمار سایت

OS : Linux s
PHP : 5.6.20
MySQL : 5.5.31
زمان : ۰۹:۱۵
ذخیره سازی : غیرفعال
GZIP : غیرفعال
اعضا : 3520
محتوا : 1851
پیوندها : 6
بازدیدهای محتوا : 1245998

نظرسنجی

نظر شما در رابطه با اطلاع رسانی سایت چیست ؟

خوب - 0%
متوسط - 0%
ضعیف - 100%

تعداد آرا: 1
The voting for this poll has ended on: 11 آبان 1391 - 09:35

ماژول اسکرول جوملا