امروز : جمعه, ۳۰. شهریور ۱۳۹۷
VTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM SlideshowVTEM Slideshow

تازه ها دیدنی وشنیدنی
برای کاهش فشارخون این خوراکی رابخورید PDF چاپ نامه الکترونیک
يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۸

به نقل از ایرنا، اغلب بیماران دارای فشارخون بالا اغلب برای کنترل فشارخون از روش های تغذیه ای استفاده می کنند و اطلاعات شمار زیادی از آنها نیز فقط به نخوردن نمک محدود می شود در حالیکه غذاهای متعددی وجود دارد که بیماران با مصرف آنها می توانند سلامتی خود را حفظ کنند. 

مصرف مقداربیشتری از مواد غذایی دارای مواد معدنی مهم مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم در بیماران فشارخون توصیه می شود چراکه این مواد غذایی در بهبود فشارخون موثر هستند. 

پتاسیم در بیشتر سبزی ها به ویژه سبزی های تیره برگ دار مانند اسفناج، جعفری، گشنیز، کدوسبز، کدو تنبل، میوه ها به ویژه زردآلو، موز و مرکبات به ویژه پرتقال، حبوبات مانند انواع لوبیا به ویژه لوبیا سفید و قارچ ها وجود دارد. 

غنی ترین منابع خوراکی پتاسیم در گوجه فرنگی، طالبی و زردآلو است. 

منیزیم بیشتر در جوانه ها به ویژه جوانه گندم، خرما، بیشتر میوه ها و سبزی ها، بادام ها به ویژه بادام زمینی، عدس و انواع لوبیا، شکلات تلخ و تخمه ها به ویژه تخمه آفتابگردان و کدو وجود دارد. 

کلسیم به مقدار زیادی در لبنیات به ویژه شیر، ماست، دوغ و کشک وجود دارد. 

توصیه مهمی که متخصصان وزارت بهداشت در برنامه غذایی مبتلایان به فشارخون دارند، کم کردن مقدار سدیم وارد شده به بدن از طریق مصرف مواد غذایی مختلف است. 

مقدار سدیم در مواد غذایی مختلف، متفاوت است اما به طور کلی ، میوه ها و سبزی ها مقدار کمی سدیم دارند. 

مصرف اندک منابع ویتامین ث( C ) یکی از دلایل بروز فشارخون است. مهم ترین منابع این ویتامین، فلفل دلمه ای، جعفری، کیوی، مرکبات و توت فرنگی است. 

همچنین مصرف ماهی های حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا 3 و 6 مانند ماهی حلوا، قزل آلا و قباد ، دو بار در هفته توصیه می شود. 

سیر، به کاهش فشارخون کمک می کند، مواد موجود درسیر می تواند فشارخون و کلسترول را پایین بیاورد. 

بهتر است مبتلایان فشارخون حدود سه حبه سیر متوسط تازه در روز مصرف کنند. سیر خشک یا سیرهایی که مدت طولانی مانده باشد، خواص خود را از دست می دهند.

 
برای کاهش استرس، این خوراکی ها را میل کنید PDF چاپ نامه الکترونیک
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۴۸

برای کاهش استرس، این خوراکی ها را میل کنید

تقریبا همه ما می دانیم نوع تغذیه روی سلامت روحی انسان ها موثر است و کشمکش های درونی می توانند الگوهای غذایی ما را تغییر دهند. اما تغذیه سالم می تواند موجب برطرف شدن استرس و اضطراب های درونی شود. در ادامه 7 ماده خوراکی که اضطراب را کاهش می دهند، نام برده ایم.


شکلات تلخ


شکلات تلخ مملو از فلاونوئید است که خاصیت آرامش بخش دارد. (چای بابونه نیز منبع غنی از این ماده انرژی زاست). شکلات همچنین حاوی فنتیلامین است، نوعی ماده شیمیایی که باعث بهتر شدن روحیه شما می شود. هر چه شکلات تلخ تر و سیاه تر باشد، عناصر مقوی بیشتری دارد. بنابراین، بهتر است شکلات های تلخ بالای 70 درصد را خریداری کنید.



شیر کم چرب

ثابت شده است یک لیوان شیر گرم واقعا آرامش بخش است. یک یافته علمی نشان می دهد زنانی که روزانه 4 لیوان شیر کم چرب یا بدون چربی می نوشند، نصف افرادی که در طول هفته فقط یک لیوان شیر کم چرب می نوشند، دچار استرس می شوند.


 

 

جودوسر

کربوهیدرات ها به انسان کمک می کنند تا سروتونین - هورمون آرامش بخش که با تاثیر منفی اضطراب مبارزه می کند – تولید کند. به همین دلیل است که وقتی مضطرب هستیم، بدن ما کربوهیدرات می طلبد. هوس خود را از یک منبع سالم برآورده کنید. جودوسر منبع غنی فیبر است و بدن به آرامی آن را جذب می کند. با خوردن سوپ یا آش جودوسر، سروتونین بدن شما افزایش پیدا می کند و شما برای مدت طولانی تری آرام هستید و قند خونتان نیز در وضعیت خوبی قرار خواهد داشت.



ماهی سالمون

تحقیقات نشان داده است، اسیدهای چرب امگا 3 در گوشت ماهی هایی همچون سالمون زیاد هستند. امگا 3 میزان سروتونین خون را افزایش و در مقابل، استرس را کاهش می دهد. یک رژیم غذایی کامل و غنی از مگا سه باعث توقف ترشح هورمون های اضطراب همچون کورتیزول و آدرنالین می شود.


گردو


گردو فشار خون را کاهش می دهد. این ماده برای افرادی مفید است که قلب آنها به دلیل وجود آدرنالین زیاد، تپش زیادی دارد. کارشناسان توصیه می کنند در طول روز دست کم 34 گرم گردو مصرف کنید.



تخمه آفتابگردان

منبع کاملی از اسید فولیک است که کمک می کند بدن شما ماده شیمیایی آرام کننده به نام دوپامین تولید کند.


اسفناج

یافته های علمی نشان می دهد، منیزیوم در برگ های سبز گیاهانی همچون اسفناج به وفور یافت می شوند. این ماده به بدن کمک می کند تا واکنش مناسبی در مقابل استرس نشان دهد.

 

 
سفرتان را با مصرف این سه ویتامین آغاز کنید! PDF چاپ نامه الکترونیک
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۷
ویتامین های گروه B به دلیل خاصیت زیاد و تاثیر زیادی که روی روح و روان دارند برای طول سفر بسیار مفیدند.


به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران و به نقل از مدیکال هلت نیوز؛ این ویتامین می تواند انرژی مورد نیازتان را برای سفر فراهم کند و انرژی لازم را برای بدنتان تامین نمايد.

بررسی ها نشان می دهند؛B6و B12 ویتامین های ویژه و خاصی از گروه B هستند که می توانند انرژی را افزایش دهند و شما را شاداب و سر حال کنند همچنین ویتامین C نیز نقش زیادی در تامین انرژی بدن شما دارد.

گفتنی است این سه ویتامین خاصیت ترمیم کنندگی نیز دارند و  باعث می شود تا به بافت ها و سلولهای بدن آسیبی نرسد.

اگر می خواهید امسال سفری متفاوت را با دیگر سفرهایتان تجربه کنید حتما مکمل های این ویتامین را تهیه کنید و در طول سفر حتما همراه با غذا و دیگر مواد غذایی مصرف کنید.

نکته: این ویتامین ها می توانند ذهن و روان شما را از افکار منفی دور کند و اعصابتان را بهبود می بخشد و کمک می کند تا سفری پر از شادی و پر از انرژی را تجربه کنید.
 
۶ ورزش چشمي براي کاربران رايانه PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط محمد   
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۳

س از ساعت ها خيره شدن به صفحه رايانه روي صندلي بنشينيد و به اتاقي که در آن هستيد نگاه کنيد و به طرح کلي هر چيز موجود در اتاق به دقت بنگريد. به عنوان مثال ابتدا به تلويزيون، سپس پنجره و... بنگريد. هدف از اين کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.
خيره شدن به صفحه مانيتور روي چشم ها فشار وارد مي کند. کافي نبودن نور، کار طولاني مدت با رايانه، پلک نزدن و... باعث خستگي چشم مي شود. امروزه ميليون ها نفر دچار خستگي مفرط چشم بر اثر استفاده از رايانه مي شوند. خستگي چشم نه تنها باعث افت کار و افزايش اشتباهات فرد مي شود بلکه در مواردي سردرد را نيز به همراه دارد. از آن جا که کنار گذاشتن رايانه ناممکن است انجام ورزش هاي چشمي مفيدي توصيه مي شود تا اين فشار کاهش يابد.

ورزش با کف دست
: ابتدا درست و راحت بنشينيد کف دست ها را به هم بماليد تا حرارت ايجاد شود. سپس دست چپ را روي چشم چپ و دست راست را روي چشم راست قرار دهيد. بگذاريد حرارت ايجاد شده چشم ها را گرم کند.

پلک زدن: پلک نزدن منظم يکي از عوامل مهم در ايجاد خستگي چشم است و باعث خشکي و خارش چشم مي شود. بايد خود را عادت دهيد تا هنگام کار با رايانه هر ۴ ثانيه پلک بزنيد.

چرخاندن حدقه چشم: اين حرکت براي افرادي که ساعت ها جلوي صفحه رايانه مي نشينند موثر است. براي انجام دادن اين ورزش، چشم ها را ببنديد و به صورت چرخشي حرکت دهيد.

تمرين چشمي: پس از ساعت ها خيره شدن به صفحه رايانه روي صندلي بنشينيد و به اتاقي که در آن هستيد نگاه کنيد و به طرح کلي هر چيز موجود در اتاق به دقت بنگريد. به عنوان مثال ابتدا به تلويزيون، سپس پنجره و... بنگريد. هدف از اين کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

تمرکز: استراحت بصري به خود بدهيد و هر از گاهي روي شيء ديگري تمرکز کنيد. لازم است نگاهتان را از روي صفحه رايانه برداريد و براي ثانيه يا دقيقه اي به چيز ديگري خيره شويد.

استراحت چشم: براي شروع در حالي که نشسته ايد چشم ها را ببنديد و تا حد امکان به بالا نگاه کنيد براي لحظه اي چشمتان را در همان وضعيت نگه داريد سپس به پايين نگاه کنيد. اين کار را چند بار تکرار کنيد. سپس چشم ها را باز کنيد و به همه جا نگاهي بيندازيد. چشم ها را دوباره ببنديد و در حالي که پلکتان بسته است، چشم ها را به سمت راست و چپ حرکت دهيد. اين کار را چند بار تکرار کنيد.

 
زندگی با لپ تاپ!! PDF چاپ نامه الکترونیک
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۹

با وارد شدن لپ تاپ ها در سال 1995 شاید به اندازه ای که در حال حاضر این رایانه های همراه مورد استفاده قرار می گیرند دارای محبوبیت کافی نبود.

در ابتدای ورود لپ تاپ ها به بازار عرضه، آنچنان که باید و شاید این محصولات مورد توجه قرار نگرفتند چرا که از نظر ظاهری مورد پسند واقع نمی شد و همچنین دارای سخت افزارهای سنگینی بودند که علاوه بر حجم کم موجب خسته شدن فرد از حمل کردن آن می شدند.

زندگی با لپ تاپ!

امروزه با زیاد شدن کارخانه های تولید کننده این محصولات تمامی مشکلات گذشته به نوعی حل  شده و کار را برای کاربرانی که سر و کار زیادی با این ابزار دارند سخت کرده است.

در دنیای امروزی دیگر کسی لپ تاپ را فقط به خاطر کلاس آن یا مد بودن انتخاب نمی کند بلکه برخی از افراد تمامی کارهای روزانه خود را به وسیله آن انجام می دهند.

اما استفاده شبانه روزی از لپ تاپ ممکن است آسیب هایی را به شما نیز برساند که بهتر است به آن ها توجه کنید.

لپ تاپ وسیله ای است که بر روی پا قرار می گیرد و اما این وسیله نیز مانند بسیاری دیگر از سیستم های خانگی متناسب با بدن ما نیستند چرا که ما حتی بسیاری از مسائل را که هنگام نشستن پشت سیستم های خانگی رعایت می کنیم در هنگام استفاده از لپ تاپ رعایت نمی کنیم.

زندگی با لپ تاپ!

در هنگام استفاده از لپ تاپ بهتر است...

** تا آنجایی که می توانید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به عضلات گردن و کتفتان از کیبوردهای جدا برای لپ تاپتان استفاده کنید تا مجبور نشوید زیاد خم شوید و یا این که بتوانید هر چند دقیقه یک بار کار را کنار بگذارید و نرمش هایی را انجام دهید که دچار گرفتگی عضلات نشوید.

** به هنگام کار با لپ تاپ به نور مانیتور بسنده نکنید و حتما چراغی را در اطراف خود روشن کنید چرا که کمبود نور در اطراف و خیره شدن به صفحه مانیتور منجر به سوزش چشم، سردرد و از بین رفتن تمرکز می شود.

به هنگام خرید لپ تاپ به صفحه کلید آن دقت کنید. صفحه کلیدهایی که در یک ردیف منظم قرار دارند و فاصله ای کمی بین کلیدهای وجود دارند از نظر سلامتی برای افراد بهتر است

**  تا حد امکان از قرار دادن لپ تاپ بر روی پاهایتان خودداری کنید چرا که این موضوع منجر به تهدید سلامت افراد به خصوص آقایان می شود و همچنین موجب تغییراتی در وضعیت پوست شما خواهد شد.

** زمانی که لپ تاپ را روی میز یا هر جای دیگری قرار می دهید بهتر است فاصله ای هرچند کم را بین سطح و لپ تاپ خود در نظر بگیرید چرا که گرم شدن لپ تاپ موجب کار زیاد فن های آن می شود اما به دلیل عدم تبادل کافی هوا، قطعات داخلی دستگاه به مرور زمان دچار خرابی و در نهایت ذوب شدن می شوند.

** در هنگام کار با لپ تاپ و یا کامپیوتر بهتر است فاصله چشم شما و صفحه مانیتور 30 سانتیمتر باشد. این کار موجب می شود که چشم شما سریعا خسته نشود.

زندگی با لپ تاپ!

در هنگام خرید لپ تاپ بهتر است بدانید...

** در هنگام خرید لپ تاپ اولین چیزی که می بایست مورد توجه قرار گیرد نیاز کاربر و همچنین هزینه ای است که قرار است برای خرید لپ تاپ خرج کند. کسانی که کارهای گرافیکی انجام می دهند می بایست حجم هارد و رم مورد توجه آن ها باشد و یا این که پردازنده و کارت گرافیک قوی را انتخاب کند اما کسی که تنها برای انجام امور روزمره از آن استفاده می کند خرید چنین لپ تاپی کار به صرفه ای نیست.

** رنگ و وزن لپ تاپ را نیز مورد بررسی قرار دهید.

** به ورودی ها و پورت هایی که بر روی لپ تاپ قرار دارد توجه کنید چرا که ممکن است برخی از این پورت ها در هنگام طراحی لپ تاپ به دلیل کم کردن ضخامت دستگاه بر روی آن قرار داده نشود.

** به باتری لپ تاپی که می خرید توجه داشته باشید. خرید لپ تاپی با باتری بهتر و هرچند گران قیمت تر بهتر از لپ تاپی است که باتری آن زود به زود به شارژ نیاز داشته باشد.

** به هنگام خرید لپ تاپ به صفحه کلید آن دقت کنید. صفحه کلیدهایی که در یک ردیف منظم قرار دارند و فاصله ای کمی بین کلیدهای وجود دارند از نظر سلامتی برای افراد بهتر است.

** اگر می خواهید صفحه مانیتورتان را در هر زاویه ای ببینید بهتر است از لپ تاپ های تغییرپذیر استفاده کنید چرا که صفحه این لپ تاپ ها به صورت 180 می چرخند و دارای صفحه نمایش لمسی و قلم دیجیتال نیز هستند.

** در نهایت این که هر چه لپ تاپ سبک تری بخرید کمتر آسیب می بینید.

 
<< ابتدا < قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی > انتها >>

صفحه 8 از 10

نظرسنجی

شما از جوملا چه استفاده ای می کنید؟
 

آمار سایت

OS : Linux s
PHP : 5.6.36
MySQL : 5.5.60-MariaDB
زمان : ۱۳:۳۴
ذخیره سازی : غیرفعال
GZIP : غیرفعال
اعضا : 11577
محتوا : 1907
پیوندها : 6
بازدیدهای محتوا : 1439044

نظرسنجی

نظر شما در رابطه با اطلاع رسانی سایت چیست ؟

خوب - 0%
متوسط - 0%
ضعیف - 100%

تعداد آرا: 1
The voting for this poll has ended on: 11 آبان 1391 - 09:35

ماژول اسکرول جوملا